16 May 2013

mas hitam bersama hari guru

Assalamualaikum.

Hari guru hari neh,,,selamat hari guru buat semua warga pendidik..
paling best guru kat sekolah la,,,mesti byk dapat hadiah hari nih..hehe...
pengalaman aku sebagai gstt dulu,,hari guru bawak plastik sampah tu siap2..tu pun melimpah-limpah lagi hadiah,,,tak cukup tangan nak hangkut bwk balik...byk gile hadiah..cikgu pebret...hahaha..

urmmm,,paling tak best,,guru memandu kut :)

giliran anak aku pula bg hadiah kat cikgunya,,pening kepala aku nak bagi apa..tiba2...teeett,,,timbul idea...
bila lalu depan rumah cikgu aku ternampak orkid 2,3 pasu kat situh,,jadi aku pun bagi la sepasu lg,,,wat tambahan koleksi cikgu tu...
yg sepasu lagi untuk pembantu tadika...takkan dia nak pandang je cikgu dapat hadiah bunga nanti kan :)

next,,,pasal kebun sinonet aku,,aku dah upgrade sket,,,dari tanam bunga n sayur,dah beralih ke buah pulak..
 pokok mangga aku,,dari jenis mas hitam...baru 3 hari duk dlm tanah...
moga panjang umur n berbuah banyak..
tgk la sebelah tu,,rumah jiran aku,,bersih gile laman..rajin cabut rumput dr rumah aku tu...
tak reti bahasa betul,,aku dah ckp jgn p rumah orang!!!
(malu jgk aku sebenarnya..hehe)

tu aje,,babaii...
 

Haku dan donia ku... Published @ 2014 by Ipietoon