12 November 2009

mata oh mata...

sekarang pukul 12.30 dah..mata aku xngantuk lagi..slalunye aku pengsan dah masa ni..agak nye penangan kapocino yang aku mnm tadi kut..
pas isyak tadi aku kua teman Mr wu makan..bukan la aku xmasak atau malas masak..tapi..Mr wu tade slera tgk lauk..ikan grg dgn sayur grg je..sayur pulak kobis..aku tak tau ler nape Mr wu anti sgt dgn kubis..mungkin dia ada sejarah pahit kut dgn kubis ni..fikirfikirfikir..sbenar nye bukan aje dgn kubis,,lain2 sayur pun camtu gak..ish..xpaham aku..slalu kita dgr pakar pemakanan bagi tips nak didik anak makan sayur..mungkin pasni elok wat tajuk....'cara-cara mendidik suami memakan sayur'....sengihnampakgigisengihnampakgigisengihnampakgigi..kalo nak bagi Mr wu makan sayur,kena buat nasik goreng aje..tu pun racik sayur tu halus2..cam bunga rampai tu..kalo potong nnt dpt dikuis2 kan sayur tu...kdg2 mcm nak gaduh aje pasal sayur..sungguh hazab nak suh my laki makan sayur..huhuuhu...
cuaca???alhamdulillah...2,3 hari ni panas aje kat sini..tak la aku risau kain byk xbasuh ke..kalo ujan seminggu..seminggu la aku xbasuh kain..bukan apa..aku xsuka nak jemur kain dlm umah,bwh kipas..rasa mcm xkering aje..rasa mcm kuman xmati aje xkena pancaran mentari..hehee...tu citarasa aku la..
ops..sudah semestinya aku mengintai2 dahulu sblm mnyidai kain2 itu..takut tserempak dgn jiran ku itu..kalo tjumpa pun aku cpt2 blah..alasan ank ngs....padahal ank aku tido..haha!!! jahat kah aku..tidak..tidak..aku hanya menyelamatkan hak milik aku dari dapur itu...jelirjelirjelir..so kedekut..
emm..aku baru dapat jiran baru sblh kanan ni..suami keje kontraktor,wife ada kedai potostet sndr..tapi aku pelik..asal kul 3,4 pagi je..aku dgr dia stat enjin kete kua..amboihh...awal tul p keje...aku duk pikir..keje kontaktor ni ada shift gak ke..kalo ada..ade ke ptukaran shif time 3,4pg tu..skali Mr wu borak2 dgn dia...rupa nye......dia wat part time daa...amik org kat stesen bas ekpress lua tu..kete sapu la..kagum aku..gigih tul crk nafkah..skali lg Mr wu borak..dia ada 2 cawangan daa...patut pun..ramai org nak kena suap..sengihnampakgigisengihnampakgigisengihnampakgigi...tapi aku heran la..penyewa sblm ni pun 2,3 cawangan gak..kebetulan kut..Mr wu pun mengetes aku..jom pindah sblh..abg pun nk cawangan lebih gakk!!!!...WACHA!!!!!...langkah mayat aku dulu!!!!!marahmarahmarah...
jiran sblh kiri plak suami wiken je..wikdays dia bujang anak sorang..hehee..wife dia keje kl..blk ujung mggu je..aku kagum gak dgn dia..dapat handle anak lelaki umur dalam 3thn kut..mgkn dia dh biasa sblm ni..
jiran depan umah aku lak..tah mana la skrg ni..dia baru je duk umh tu sthn lbh la.umah sndr tu..baru2 ni dia ada ckp nak jual umh tu..sbb dia xngam dgn org kiri kanan..yg kanan tu makcik kucing..dia suka bela kucing2 ni,aku xtau nama sbnr dia..sengihnampakgigisengihnampakgigi..kucing2 dia tu slalu la mbuat onar...pepaham aje la kan...tu yang akk tu tensen tu..sblh knn dia misi,,tapi pengotor..ske buang sisa2 mknn kat blkng umah..dh tentu lah diorng bkongsi lalat2 kann...jelirjelirjelir..cian akk ni..dia tanya aku nk beli tak umh dia ni..dah aku tau mslh tu..xnak la aku..silap2 aku lak jd ketua pcacai kat taman ni nanti..gelakgulinggelakgulinggelakguling...
ok laa...sekian aje umpatan ulasan aku thadap jenjiran aku..mata aku rasa2 ngantuk dh ni...wassalammmmmmmmm....

**rasa2 mcm lari dari tajuk je kann...sengihnampakgigisengihnampakgigisengihnampakgigi...
 

Haku dan donia ku... Published @ 2014 by Ipietoon