07 August 2011

onde-onde buat aku sakit hati!!

ptg tadi gigih la bini solehah tu menggentel tepung buat onde2..kuih wajib dibulan pose...
dah pose ke 7 nih baru nk mkn onde2..tak dulu2 pose pertama carik dah...
apakan daya,,,kenaikkan bahan mentah,bahan api telah menahan diri dari beli kat param tu...
2 tahun sblmnya singgit dpt 7bijik,,skrg dpt 6bijik,,kalo yg obes sket dapat 5 bijik...
mana lah cukup kan...:))
kalo kt kg aku guna gula kabung,,kat sini guna gula nissan...sama jer rasa...

pic-google
aku guna sebijik yg mcm ni....

bunyi je azan...aku capai tu dulu..sjk ptg td terbayang2 dah gula nissan tu cair n pecah dlm mulut...urmmm..sedapnya...
sekali....kruppp krapp krupp krappp dlm mulut aku...apa nih!!!!!
gula pasir!!!!!
gula pasir duk enak2 bgumpal dlm onde2 aku...watde... aghh...rasa nk mcarut2 disaat itu...
pertama kali aku jumpa gula nissan pesen tu..
sungguh lah tak sedap nk kunyah,,bengang la...baik aku buh je sesudu gula pasir kalo camtu...

ni hah onde2 aku...

nampak tak gula pasir duk bergumpal tu...
cian aku tau,,,aku siap kikis lagi gula tu..mkn tepung nya aje..sob..sob..sob...

yang bijik2 tu gula pasir la tu...esok aku nak gi komplen kat kedai tu...
aii,,sape la mokcik yg buat ni ye..letih sgt pose,,sampai lupa resepi buat nissan...hihihii....
ke...nissan pesen baru??
apakah???
 

Haku dan donia ku... Published @ 2014 by Ipietoon