30 June 2010

superwomen edisi pancittt

salammm...
baru hari ni rasa ok sket..3hari sblm ni kelam kabut..hari ni aku xmau klua,,nk duk aje relex2,,bfesbuk,,baring2..makan2...ops!!!..lupa plak,,"aku lah pejuang"sengihnampakgigisengihnampakgigisengihnampakgigi...
isnin lepas aku keluar utk bayo sgala mak nenek bil2 n utang2..maklum ler..ujung bulan kan..oleh sbb aku dh ckp dgn Mr wu,,i'll settle everything for u,dun weri.." terpaksa lah tunaikan...
oleh sbb ahad tu cuti (menang sukma) maka ramai la umat2 nk bayo bil juga..sblm ni aku xambik tau pun pasal bil2 nih,,suma Mr wu yg handle..kalo bayar lmbat sket mula la aku bising..gi ler bayar bil cpt..kang potong streamix xdapat i nk bfesbuk..
bila aku kena gi sendiri,,,adoii aii...mula2 gi bayar bil api+air+streamyx.kat tm point...sampai je punya la ramai org..aku amik gak nombor..tunggu sambil bdiri tu..xbleh jadi ni,,aku kua gi bayar keta la dulu..sampai bank..ramai jugak org...tapi xla seramai tm point...sabar je lah aku tunggu turn sambil ank2 dh mula tunjuk boring..abih pemplet2 tuh ank aku wat main..sore aku pun mula dah naik ke korus sket2..huhuu...
dpt je turn terus gi kt tm point smula..harap2 nombor aku amik td xpanggil lg..tgk2 rosak la pulak kaunter nombor tu...kena la adik security pggl satu2..aku pon tanya la nombor aku td..dh lepas dlm 10 org rupanya...kena amik no baru ye kak...urmm..iyo la...no baru plak kena tunggu dlm 18 org..adeihhhhhhh!!!!!!...sabar je aku..(abg,sila la terharu..)
tiba2 kannn,,,dtg la sorang awek ni tunjuk nombor kat dia..dan aku pasti la sgt no dia pun dah lepas...buleh plak dia bg turn kt awek tu..helllooo...woii,,aku nih ko suh amik no baru ye..ko igt rupa ko ala2 abishek bachan,,ko nk test market ye..ko tuh kulit je yg sama dgn abishek bachan tu..lain2 xde tau!!!!...dah la anak2 aku umpama "beruk kena belacan" masa tu..mula la urat2 saraf aku mhasilkan cas2 negatif...lg sekali aku tgk dia bg turn kat org xsepatutnya..jaga la ko..aku xmalu kalo kua front page metro esok nya tu..gara2 "seorang superwomen meroyan menuntut hak di tm point"
selesai bil,,aku gi kat customer service plak..nk tukar talipon aku yg rosak..yg ni xpayah nombor..gi aje...lega sket..mula2 akak cun tu suh pilih talipon aku nk kt display rak..aku pun pilih la warna ijau..(tiada kena mengena dgn sbrg parti di negara ini)..akk tu pun masuk la gi carik dlm stor kut..4minit...5minit...7minit...eh akk nih...gi tido ke apa..adalah dlm 10minit aku tunggu semata2 nk dpt kan talipon ijau yg fancy itu....kalo la aku sorang yg tunggu,,setengah jam pun xpe kak..nih dgn dua ank..nasib baik ada gula2 dlm bekas dpn kaunter akk tu..lepas satu,,satu ank aku mkn..mintak halal la ank saya ambik dgn jumlah yg xspatutnya...tulah..akk yg lambat sgt...
selesai semua tgk dah pukul 1.15 dah..aku tapau je nasik ayam..mkn tu je sampai mlm..malas msk keji punya mak
semalam pulak...hntr my mil klua..gi bank,bayar bil,gunting rmbut,soping2..minum2...iye..sebagai menantu ala2 lindungan kaabah..tak mungkin aku mengatakan tidak..sengihnampakgigisengihnampakgigisengihnampakgigi..balik pun petang dah..fuhh,,penat2..tambah plak panas kt sini..nak pitam puteri lilin nih..jelirjelirjelir...(abg,sila lah terharu lagi)
jadi pasni aku nk duk diam2 aje dlm umah..xsabar nk tunggu Mr wu blk jumaat ni..nk dgr cerita dia tntg obersea kan..hehe..bila la aku dpt gi obersea nih..tu la pasal aku suka baca blog2 pasal travel,,melancong2 nih..seolah2 aku dibawa bersama masa tu...hehehe...verangan sajork!!!...
 

Haku dan donia ku... Published @ 2014 by Ipietoon